Heb je te maken met tijdelijke uitval van een manager? Of wil je de functie van manager tijdelijk invullen, bijvoorbeeld omdat de werving van een vaste manager meer tijd vraagt? Wil je de afdeling (opnieuw) inrichten en positioneren in de organisatie zodat het werk van de afdeling (weer) beter aansluit op de behoefte van de organisatie? Ik heb veel ervaring met het (op)bouwen en versterken van een afdeling Communicatie.
Wat is de rol van de afdeling Communicatie binnen jouw organisatie? En is het duidelijk wat die rol betekent voor de domeinen binnen de afdeling Communicatie? Welke activiteiten horen daarbij en hoe voert het team die activiteiten uit? Heb je de juiste vaardigheden in het team om het werk goed uit te voeren? Als er binnen de organisatie of binnen het team onduidelijkheid bestaat hierover, dan is de kans groot dat het team niet goed functioneert.
Grote veranderingen zoals een fusie of reorganisatie hebben impact op de afdeling Communicatie. En tegelijkertijd is dit een van de afdelingen die de veranderingen ook communicatief moet begeleiden. Wil je weten hoe je die dubbele opdracht handig invult en goed uitvoert? En wil je meteen aan de slag?
Samen bepalen we een duidelijke opdracht voor de afdeling Communicatie. We versterken de positie van de afdeling Communicatie in de organisatie met een herkenbaar profiel voor collega’s en klanten. Samen met het team verhogen we de kwaliteit van de dienstverlening en leert het team agile werken zodat de voorspelbaarheid en de kwaliteit van het werk groeit.